דגמים רבותי, דגמים! המודל החדש של חנויות השטיחים המובילות בעולם

שיטת המכירה בחנויות השטיחים המובילות בעולם מאפשרת ללקוח לבחור מתוך מבחר של דגמים, ולהזמין את השטיח בגודל ובצבעים המתאימים ביותר לחלל הבית. היום כבר לא חייבים לנבור בערימות אינסופיות של שטיחים בשביל למצוא את השטיח הנכון

 

בחירת השטיח המתאים לנו ביותר היא משימה לא פשוטה: השוק מלא בהיצע של שטיחים מרשימים: מודרניים או קלאסיים, טרנדים או על-זמניים. כיתות רגליים בין חנויות השטיחים הרבות לא מספק נחמה: החנויות עמוסות בשטיחים – על הקירות ובערימות, ולאחר דפדוף בכמות גדולה של שטיחים העין כבר לא מבחינה בין שטיח אחד למשנהו.

בכדי להקל על הלקוח במשימה, אימצו בגלריית השטיחים "קארפט דיאם" את המודל העסקי של חנויות השטיחים המובילות בעולם, בו מוכרים שטיחים לפי דגמים. הגלריה משתרעת על שטח לא גדול, ומוצגים בה מספר מצומצם של שטיחים בגודל מלא. ביתר שטחה של הגלריה פזורים קטלוגים של מעצבים, פינות מחשב בהם מוצגים אתרי אינטרנט של מעצבים, ודגמים מוקטנים של שטיחים (60 * 90 ס"מ). הדגמים מאפשרים ללקוח לקבל הצצה ראשונית למרקם, לצבע ולמגע של השטיח. במידה והלקוח אוהב את הדגם, השטיח עצמו מוזמן עבורו בגודל הרצוי.

שינוי שיטת המכירה מאפשרת לבעלי הגלריה להתעדכן במגמות החדשות בענף השטיחים במהירות אדירה, ולהביא מספר דגמים חדשים מדי יום, מבלי לחשוש ממלאי של סחורה שאינה נמכרת. רוב חנויות השטיחים נמנעות מלהביא קולקציות חדשות ואופנתיות בשל הסיכון שהן לא יימכרו, ובכך יוצרות מעין קיפאון בענף. בשיטה החדשה, הלקוח מקבל את תמונת המצב העיצובית העדכנית ביותר בענף השטיחים, ויכול לבחור בקלות את השטיח האהוב עליו.

הגודל כן קובע

 כשאנו ניגשים לבחור שטיח, ראשית עלינו להתייחס לגודל הרצוי והמתאים לנו ביותר. אנשים רבים נוטים לקבל החלטה שגויה בנושא גודל השטיח, ולהתאכזב לאחר הקניה. אחת הטעויות הנפוצות היא האמונה ששטיח גדול מקטין את שטח החלל. היפך הוא הנכון, כיוון שהשטיח הוא שמגדיר את גודל החלל. ככל שהשטיח גדול יותר – שטח החלל נראה גדול יותר.

טעות עיצובית נוספת הוא בחירה בשטיח גדול בפרופורציה של  2*3  מטרים – זהו גודל מאוד נפוץ של שטיחים, אך הוא אינו מתאים לעיצוב הפנים המודרני והנפוץ כיום, ולפרופורציות הריהוט הרחבות. שטיח מתאים יותר לרוב הבתים הוא דווקא בגודל של 2.40*3 מטרים.

השלב הבא בבחירת שטיח הוא התאמת הצבעים הנכונה בין השטיח המיועד לחלל הבית. רוב חנויות השטיחים מציעות ללקוח לקחת את השטיח הביתה בטרם שילם עליו, בכדי להתרשם ולקבל את ההחלטה הנכונה על קנייתו. בפועל מדובר באקט שיווקי יותר מאשר בדאגה לקנייה חכמה. לרוב אנשים בוחרים להשאיר שטיח בביתם בכדי להימנע מאי-הנוחות הכרוכה בהחזרתו לחנות, ומתפשרים על שטיח שאינו מושלם מבחינתם.

שטיחים קונים לאור היום

קארפט דיאם מציעה ללקוח שירות של הדמיית הבית על ידי אדריכל, המאפשרת לוודא כי השטיח מתאים עבורו. השירות כולל הגעה לבית הלקוח, צילום חלל הבית ועיבוד הנתונים למצגת, המבהירה מיידית אם השטיח מתאים או יש לחפש שטיח אחר.

ההמחשה נעשית בתאורת יום, שהיא התאורה הנכונה ביותר לבחינה ולקניה של שטיח. זאת מכיוון שבשעות הערב, בהן החלל מואר באור צהוב, הצבעים והדוגמא עמומים – למחרת בבוקר אותו השטיח נראה שונה לחלוטין.

לאחר שגודל השטיח נקבע והצבעים הותאמו לחלל הבית, נותר לבחור את הסגנון העיצובי המועדף ולאחר מכן את הדוגמה. אם מתקשים לקבל החלטות עיצוביות ניתן ורצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע – חבל שהכסף ייזרק על שטיח שיגולגל ויונח בארון צדדי. צוות העובדים בקארפט דיאם כולל גם  מעצבים שיסייעו לקוח בבחירת הסגנון, הצבע והדוגמה הנכונים. אנו רואים עצמינו כמוכרים של עיצוב, ולא רק שטיח, ונהיה שם בשביל להפוך את תהליך הקנייה שלכם לפשוט הרבה יותר.